Školní řád

 

Mateřská škola Smržovka, okres Jablonec nad Nisou,

Havlíčkova 826, Smržovka, 468 51

  

Školní řád mateřské školy

  

Č. j.: 1/2023

Schválil: Elena Hulcká

Pedagogická rada projednala dne: 29. 8. 2023

Směrnice nabývá platnosti ode dne: 1. 9. 2023

Směrnice nabývá účinnosti ode dne: 1. 9. 2023

Skartační znak: S10

 

 

Ředitelka Mateřské školy Elena Hulcká v souladu s § 30 odst. 1 zákona
č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (dále jen Školský zákon), v platném znění, vydává školní řád, kterým se upřesňují vzájemné vztahy mezi dětmi, jejich zákonnými zástupci a zaměstnanci školy.

 

Čl. I

 

Práva a povinnosti účastníků předškolní výchovy a vzdělávání

 

1. Základní cíle mateřské školy při zabezpečování předškolní výchovy
a vzdělávání a školní vzdělávací program

 

1.1. Mateřská škola v rámci předškolní výchovy a vzdělávání (dále jen „vzdělávání“)

a) podporuje rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku,

b) podílí se na jeho zdravém citovém, rozumovém a tělesném rozvoji,

c) podílí se na osvojování základních pravidel chování dítětem,

d) podporuje získávání základních životních hodnot a mezilidských vztahů dítěte,

e) vytváří základní předpoklady pro pokračování ve vzdělávání,

f) napomáhá vyrovnávat nerovnosti vývoje dětí před jejich vstupem do základního vzdělávání,

g) poskytuje speciální pedagogickou péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,

h) vytváří podmínky pro rozvoj nadaných dětí.

 

1.2. Školní vzdělávací program upřesňuje cíle, zaměření, formy a obsah vzdělávání podle konkrétních podmínek uplatněných v mateřské škole.

 

1.3. Při plnění základních cílů vzdělávání a školního vzdělávacího programu mateřská škola postupuje v souladu se zásadami uvedenými v § 2 odst. 1 Školského zákona a řídí se platnými právními předpisy, zejména pak ustanoveními Školského zákona a ustanoveními vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání (dále jen „Vyhláška o MŠ“) v platném znění.

 

2. Základní práva dětí přijatých k předškolnímu vzdělávání

 

2.1. Každé přijaté dítě (dále jen „dítě“) má právo

a) na kvalitní předškolní vzdělávání v rozsahu uvedeném v bodě 1. tohoto školního řádu, zaručující optimální rozvoj jeho schopností a rozvoj jeho osobnosti,

b) na zajištění činnosti a služeb poskytovaných školskými poradenskými zařízeními v rozsahu stanoveném ve školském zákoně,

c) na fyzicky i psychicky bezpečné prostředí při pobytu v mateřské škole.

d) svobodně zvolit činnost z nabídky programu dne

e) svobodně myslet a v rámci slušného chování, se vyjadřovat, ke všem

rozhodnutím pedagoga

f) užívat vlastní kulturu, jazyk i náboženství

g) na volný čas, hru, na stýkání se s jinými dětmi a lidmi nebo zůstat

sám – právo na soukromí

h) na zvláštní péči a výchovu v případě postižení

ch) na samostatnost

i) na to, že mu nemá nikdo ubližovat

j) na odpočinek

k) na získávání vhodných a dětem přiměřených informací

l) na vlídné, laskavé, ohleduplné, vstřícné jednání od všech zaměstnanců

mateřské školy

 

 

2.2. Při vzdělávání mají dále všechny děti práva, která jim zaručuje Listina lidských práv a svobod a Úmluva o právech dítěte a práva stanovená Školským zákonem.

 

2.3. Pokud je ve třídě mateřské školy vzděláváno individuálně integrované dítě, vytvoří ředitelka mateřské školy podmínky odpovídající individuálním vzdělávacím potřebám dítěte vedoucí k jeho všestrannému rozvoji.

 

2.4. Další práva dětí při vzdělávání vyplývají z ustanovení ostatních článků tohoto školního řádu.

 

Povinnosti dětí:

  1. respektovat učitelku
  2. pěstovat hezké vztahy mezi dětmi obou pohlaví a s rodiči
  3. vzájemně si pomáhat a neubližovat si
  4. dodržovat osobní hygienu
  5. oznámit učitelce jakékoli přání, potřebu
  6. oznámit učitelce jakékoliv násilí – tělesné i duševní

 

 

3. Základní práva zákonných zástupců při předškolním vzdělávání dětí

 

3.1. Rodiče dětí, popřípadě jiné osoby jako opatrovníci nebo osvojitelé dětí (dále jen zákonní zástupci“) mají právo na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání dětí, vyjadřovat se ke všem rozhodnutím mateřské školy týkajících se podstatných záležitostí vzdělávání dětí, na poradenskou pomoc mateřské školy nebo školského poradenského zařízení v záležitostech týkajících se vzdělávání dětí.

 

3.2. Konkretizace realizace práv zákonných zástupců při vzdělávání dětí a podrobnosti k jejich výkonu jsou uvedeny v Čl. III „Upřesnění výkonu práv a povinností zákonných zástupců při vzdělávání dětí a pravidla vzájemných vztahů zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky mateřské školy“ tohoto školního řádu.

3.3. Na diskrétnost a ochranu informací týkajících se jejich osobního a rodinného života.

 

4. Povinnosti zákonných zástupců

 

Zákonní zástupci dětí a nezletilých žáků jsou povinni:

 

a) přihlásit své dítě k povinnému předškolnímu vzdělávání (od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne pátého roku věku),

b) zajistit, aby dítě řádné docházelo do mateřské školy, při příchodu do mateřské školy bylo vhodně a čistě upraveno,

c) na vyzvání ředitelky mateřské školy se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte,

d) informovat mateřskou školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích dítěte nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na

průběh vzdělávání dítěte,

e) dokládat důvody nepřítomnosti dítěte v souladu s podmínkami stanovenými školním řádem,

f) oznamovat škole a školskému zařízení údaje podle § 28 odst. 2 Školského zákona další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost dítěte

a změny v těchto údajích (např. údaje pro vedení školní matriky),

g) ve stanoveném termínu hradit úplatu za předškolní vzdělávání a stravné.

 

4. a Systém péče o děti s přiznanými podpůrnými opatřeními

 

Podpůrná opatření prvního stupně

Ředitelka MŠ rozhodne o poskytování podpůrných opatření prvního stupně bez doporučení školského poradenského zařízení i bez informovaného souhlasu zákonného zástupce. Tím není dotčeno právo zákonného zástupce na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání dítěte (§ 21 školského zákona).

Učitelky MŠ zpracují plán pedagogické podpory, ve kterém bude upravena organizace a hodnocení vzdělávání dítěte včetně úpravy metod a forem práce a projedná jej s ředitelkou školy.

 

Pokud by nepostačovala podpůrná opatření prvního stupně (po vyhodnocení plánu pedagogické podpory), doporučí ředitelka školy využití poradenské pomoci školského poradenského zařízení za účelem posouzení speciálních vzdělávacích potřeb dítěte (§ 16 odst. 4 a 5 školského zákona a § 2 a § 10 vyhlášky č. 27/2016 Sb.).

 

 

Podpůrná opatření druhého až pátého stupně

Podmínkou pro uplatnění podpůrného opatření druhého až pátého stupně je doporučení školského poradenského zařízení a s informovaným souhlasem zákonného zástupce dítěte. K poskytnutí poradenské pomoci školského poradenského zařízení dojde na základě vlastního uvážení zákonného zástupce, doporučení ředitelky MŠ nebo OSPOD.

 

Ředitelka školy zahájí poskytování podpůrných opatření druhého až pátého stupně

bezodkladně po obdržení doporučení školského poradenského zařízení a získání informovaného souhlasu zákonného zástupce.

 

Ředitelka školy průběžně vyhodnocuje poskytování podpůrných opatření, nejméně jedenkrát ročně, v případě potřeby častěji. Ukončení poskytování podpůrných opatření druhého až pátého stupně je možné, je-li z doporučení školského poradenského zařízení zřejmé, že podpůrná opatření druhého až pátého stupně již nejsou potřeba. V takovém případě se nevyžaduje informovaný souhlas zákonného zástupce, je s ním pouze projednáno ukončení podpůrných opatření (§ 16 odst. 4 školského zákona a § 11, § 12 a § 16 vyhlášky č. 27/2016 Sb.).

Vzdělávání dětí nadaných

Mateřské škola vytváří ve svém školním vzdělávacím programu a při jeho realizaci podmínky k co největšímu využití potenciálu každého dítěte s ohledem na jeho individuální možnosti. To platí v plné míře i pro vzdělávání dětí nadaných.

 

Mateřská škola je povinna zajistit realizace všech stanovených podpůrných opatření pro podporu nadání podle individuálních vzdělávacích potřeb dětí v rozsahu prvního až čtvrtého stupně podpory.

 

 

Čl. II

 

Upřesnění podmínek pro přijetí a ukončení vzdělávání dítěte

v mateřské škole

 

5. Přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

 

5.1. Zápis k předškolnímu vzdělávání od následujícího školního roku se koná v období od 2. května do 16. května. Informace o zápisu po dohodě s e zřizovatelem zveřejní ředitelka MŠ prostřednictvím informačních plakátů na oficiálních vývěsních plochách, webových stránek města a mateřské školy.

 

Do mateřské školy jsou přijímány děti ve věku zpravidla od 3 do 6 let, nejdříve však děti od 2 let, toto ustanovení platí od 31. 8. 2020 (§ 34 odst. 1). Předškolní vzdělávání je povinné pro děti, které dosáhly od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhlo pátého roku věku (§ 34 odst. 1).

 

Zákonný zástupce dítěte je povinen přihlásit dítě k zápisu k předškolnímu vzdělávání v kalendářním roce, ve kterém začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte. Pokud nepřihlásí zákonný zástupce dítě k povinnému předškolnímu vzdělávání, dopustí se přestupku podle § 182a školského zákona.

 

Dítě, pro které je předškolní vzdělávání povinné, se vzdělává ve spádové mateřské škole, pokud se zákonný zástupce nerozhodl pro jinou mateřskou školu nebo pro individuální vzdělávání dítěte.

 

Do mateřské školy zřízené obcí se přednostně přijímají děti, které před začátkem školního roku dosáhnou nejméně čtvrtého roku věku a děti, které mají plnit povinnou předškolní docházku, pokud mají místo trvalého pobytu, v případě cizinců místo pobytu, v příslušném školském obvodu, a to do výše povoleného počtu dětí uvedeného ve školském rejstříku.

 

Do mateřské školy jsou přijímány děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

 

5.2 Pro přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání předkládá zákonný zástupce dítěte:

a) žádost zákonného zástupce o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

b) evidenční list dítěte potvrzený pediatrem a podepsaný zákonným zástupcem

c) oznámení rodičů – vyzvedávání dítěte

d) potvrzení o tom, že se dítě podrobilo stanoveným pravidelným očkováním, má doklad, že je proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci. Toto ustanovení se nevztahuje na děti plnící povinnou předškolní docházku.

 

5.3. Při přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání může ředitelka školy sjednat se zákonným zástupcem zkušební pobyt dítěte v mateřské škole v délce nejvýše 3 měsíce.

 

 

6. Rozhodnutí ředitelky mateřské školy o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

 

Na základě žádosti zákonného zástupce vydává ředitelka mateřské školy Rozhodnutí o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání v souladu se zákonem 500/2004 Sb., a zákonem 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), v platném znění.

 

7. Ukončení předškolního vzdělávání

 

7.1. Ředitelka mateřské školy může po předchozím upozornění písemně oznámeném zákonnému zástupci dítěte rozhodnout o ukončení vzdělávání dítěte, jestliže

a) se dítě nepřetržitě neúčastnilo vzdělání po dobu delší než dva týdny a nebylo

omluveno zákonným zástupcem podle stanovených pravidel uvedených v bodech

13. 1. až 13. 4. tohoto školního řádu.

b) zákonný zástupce závažným způsobem opakovaně narušuje provoz mateřské školy nebo opakovaně porušují pravidla stanovená v bodě 16 tohoto

školního řádu,

c) ukončení doporučí v průběhu zkušebního pobytu dítěte lékař nebo školské poradenské zařízení,

d) zákonný zástupce opakovaně neuhradí úplatu za vzdělávání v mateřské škole nebo úplatu za školní stravování (§ 123) ve stanoveném termínu a nedohodne s ředitelkou jiný termín úhrady.

7.2. Rozhodnout o ukončení předškolního vzdělávání nelze v případě dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné.

8. Přístup ke vzdělávání a školským službám cizinců

 

8.1. Přístup ke vzdělávání a školským službám za stejných podmínek jako občané České

republiky mají také občané jiného členského státu Evropské unie a jejich rodinní

příslušníci.

 

8.2. Cizinci ze třetích států (nejsou občany EU) sice mají přístup k předškolnímu

vzdělávání a školským službám za stejných podmínek jako občané České republiky

(občané EU), pokud mají právo pobytu na území ČR na dobu delší než 90 dnů, pokud

jsou azylanty, osobami požívajícími doplňkové ochrany, žadatelé o udělení

mezinárodní ochrany nebo osoby požívající dočasné ochrany. Povinné předškolní

vzdělávání se vztahuje na občany jiného členského státu Evropské unie, kteří na

území České republiky pobývají déle než 90 dnů, dále na jiné cizince, kteří jsou

oprávněni pobývat na území České republiky trvale nebo přechodně po dobu delší

než 90 dnů, a na účastníky řízení o udělení mezinárodní ochrany.

 

8.3. Podmínky pro vzdělávání dětí s nedostatečnou znalostí českého jazyka

• Dětem s nedostatečnou znalostí českého jazyka poskytujeme jazykovou přípravu pro zajištění plynulého přechodu do základního vzdělávání.

• Ředitelka mateřské školy zřídí skupinu pro bezplatnou jazykovou přípravu pro zajištění plynulého přechodu do základního vzdělávání v souladu s vyhláškou č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů, pokud jsou v mateřské škole alespoň 4 cizinci v povinném předškolním vzdělávání. Vzdělávání ve skupině pro jazykovou přípravu je rozděleno do dvou nebo více bloků (dle potřeby) v průběhu týdne.

• Ředitelka mateřské školy může na základě posouzení potřebnosti jazykové podpory dítěte zařadit do skupiny pro jazykovou přípravu rovněž jiné děti, než jsou cizinci v povinném předškolním vzdělávání, pokud to není na újmu kvality jazykové přípravy.

• Jako podpůrný materiál je využíváno Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro povinné předškolní vzdělávání

 

 

Čl. III

 

Upřesnění výkonu práv a povinností zákonných zástupců při vzdělávání dětí a pravidla vzájemných vztahů zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky mateřské školy

 

9. Docházka a způsob vzdělávání

 

9.1. Při přijetí dítěte do mateřské školy písemně dohodne ředitelka mateřské školy se

zákonnými zástupci dítěte dny docházky dítěte do mateřské školy a délku jeho

pobytu v těchto dnech v mateřské škole a zároveň písemně dohodne se zákonnými

zástupci dítěte způsob a rozsah jeho stravování po dobu pobytu v mateřské škole,

změny jsou prováděny písemnou formou.

 

9.2. Povinné předškolní vzdělávání má formu pravidelné denní docházky v pracovních

dnech. Povinné předškolní vzdělávání se stanovuje v rozsahu 4 hodin denně.

Povinnost předškolního vzdělávání není dána ve dnech, které připadají na období

školních prázdnin v souladu s organizací školního roku v základních a středních

školách. Zůstává ale právo dítěte vzdělávat se v mateřské škole po celou dobu

provozu, v němž je vzděláváno.

 

9.3. Zákonný zástupce dítěte je povinen omluvit nepřítomnost dítěte ve vzdělávání

nejpozději první den jeho nepřítomnosti, písemně, telefonicky, nebo osobně. Zákonní

zástupci mají povinnost zajistit, aby dítě, které plní povinné předškolní vzdělávání,

docházelo řádně do MŠ. Zanedbávají-li péči o povinné předškolní vzdělávání,

dopouští se tím přestupku podle § 182a školského zákona.

 

9.4. Jiným způsobem plnění povinnosti předškolního vzdělávání se rozumí

 

a) individuální vzdělávání dítěte, které se uskutečňuje bez pravidelné denní docházky dítěte do mateřské školy,

b) vzdělávání v přípravné třídě základní školy a ve třídě přípravného stupně základní školy speciální,

c) vzdělávání v zahraniční škole na území České republiky, ve které ministerstvo

povolilo plnění povinné školní docházky dle § 38a školského zákona.

 

Zákonný zástupce dítěte, které bude plnit povinnost předškolního vzdělávání způsobem podle písm. b) nebo c), je povinen oznámit tuto skutečnost ředitelce

mateřské školy. Oznámení je povinen učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem

školního roku, kterým začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte.

 

10. Individuální vzdělávání

 

10.1. Zákonný zástupce dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné, může pro

dítě v odůvodněných případech zvolit, že bude individuálně vzděláváno. Má-li být

dítě individuálně vzděláváno převážnou část školního roku, je zákonný zástupce

dítěte povinen toto oznámení učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem školního

roku. V průběhu školního roku lze plnit povinnost individuálního předškolního

vzdělávání nejdříve ode dne, kdy bylo oznámení o individuálním vzdělávání

dítěte doručeno ředitelce mateřské školy, kam bylo dítě přijato k předškolnímu

vzdělávání.


Oznámení zákonného zástupce o individuálním vzdělávání dítěte musí obsahovat

a) jméno, popřípadě jména, a příjmení, rodné číslo a místo trvalého pobytu dítěte,

v případě cizince místo pobytu dítěte,

b) uvedení období, ve kterém má být dítě individuálně vzděláváno,
c) důvody pro individuální vzdělávání dítěte.

 

10.2. Mateřská škola ověří úroveň osvojování očekávaných výstupů v jednotlivých

oblastech a případně doporučí zákonnému zástupci další postup při vzdělávání.
Ředitelka mateřské školy stanoví termíny ověření vždy na druhou polovinu

listopadu a náhradní termíny na první polovinu prosince. Přesný termín bude

zákonným zástupcům sdělen individuálně.

Zákonný zástupce dítěte, které je individuálně vzděláváno, je povinen zajistit účast dítěte u ověření. Ředitelka mateřské školy, kam bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání, ukončí individuální vzdělávání dítěte, pokud zákonný zástupce dítěte nezajistil účast dítěte u ověření, a to ani v náhradním termínu.
Odvolání proti rozhodnutí ředitelky mateřské školy o ukončení individuálního vzdělávání dítěte nemá odkladný účinek. Po ukončení individuálního vzdělávání dítěte nelze dítě opětovně individuálně vzdělávat.

 

Výdaje spojené s individuálním vzděláváním dítěte hradí zákonný zástupce dítěte,

s výjimkou speciálních kompenzačních pomůcek a výdajů na činnost mateřské

školy, do níž bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání.

 

 

11. Upřesnění podmínek pro přebírání dětí od zákonných zástupců ke vzdělávání v mateřské škole a pro jejich předávání zákonným zástupcům po ukončení vzdělávání

 

11.1. Zákonní zástupci v době určené pro příchod dětí do mateřské školy předávají

osobně dítě po jeho převlečení v šatně pedagogickým pracovnicím ve třídě MŠ.

 

11.2. Zákonní zástupci si přebírají dítě po skončení jeho vzdělávání od pedagogického

pracovníka mateřské školy osobně ve třídě, do které dítě dochází, případně na

zahradě mateřské školy a to v době určené mateřskou školou k přebírání dětí

zákonnými zástupci.

 

11.3. Zákonní zástupci dítěte mohou pověřit jinou osobu pro jeho přebírání a předávání

při vzdělávání v mateřské škole. Vystavené písemné pověření podepsané

zákonnými zástupci dítěte předají zákonní zástupci ředitelce mateřské školy (viz

evidenční list, zmocnění k odvádění dítěte)

 

11.4. Pokud si pověřená osoba nevyzvedne dítě do stanovené doby, příslušný

pedagogický pracovník setrvá s dítětem v mateřské škole a

a) pokusí se pověřené osoby kontaktovat telefonicky,

b) informuje telefonicky ředitelku školy,

c) kontaktuje orgán péče o dítě a požádá o zajištění neodkladné péče o dítě ve

smyslu zákona č. 359/1999 Sb. o sociálně právní ochraně dětí, v platném znění,

d) případně se obrátí na Policii ČR.

 

11.5. Úhradu nákladů spojených se zajištěním péče o dítě v těchto

mimořádných situacích mateřská škola vyžaduje od zákonných zástupců

dítěte.

 

 

12. Konkretizace způsobu informování zákonných zástupců dětí o průběhu jejich vzdělávání a dosažených výsledcích

 

12.1. Zákonní zástupci dítěte se mohou informovat o cílech, zaměření, formách a obsahu vzdělávání konkretizovaných podle podmínek uplatněných v mateřské škole ve školním vzdělávacím programu, který je volně přístupný na hlavní nástěnce ve vestibulu mateřské školy.

 

12.2. Zákonní zástupci dítěte se mohou průběžně během roku v době určené pro příchod dětí do mateřské školy a jejich předání ke vzdělávání informovat u pedagogického pracovníka vykonávajícího pedagogickou činnost ve třídě, do které dítě dochází, o průběhu a výsledcích vzdělávání dítěte.

 

12.3. Ředitelka mateřské školy jedenkrát za školní rok svolává třídní schůzky, na kterých jsou zákonní zástupci dětí informováni o všech rozhodnutích mateřské školy týkajících se podstatných záležitostí vzdělávání dětí. V případě nezbytné potřeby může být svolána i mimořádná schůzka rodičů s vedením mateřské školy, a to zejména z provozních důvodů.

 

12.4. Zákonní zástupci dítěte si mohou domluvit s ředitelkou mateřské školy nebo s pedagogickým pracovníkem školy vykonávajícím pedagogickou činnost ve třídě, individuální pohovor, na kterém budou projednány podstatné připomínky zákonných zástupců ke vzdělávání dítěte.

 

12.5. Ředitelka mateřské školy nebo pedagogický pracovník vykonávající pedagogickou činnost ve třídě, do které dítě dochází, mohou vyzvat zákonné zástupce, aby se osobně dostavili projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte.

 

 

13. Konkretizace způsobu omlouvání dětí zákonnými zástupci z každodenního vzdělávání a způsob informování o jejich zdravotním stavu

 

13.1. Pokud je zákonnému zástupci dopředu známa krátkodobá nepřítomnost dítěte při vzdělávání v mateřské škole, oznámí tuto skutečnost včetně uvedení důvodu a doby nepřítomnosti dítěte v dostatečném předstihu telefonickou formou nebo osobně mateřské škole.

 

13.2. V případě, že dítě onemocní nebo se mu stane úraz, a nemůže se z tohoto důvodu účastnit vzdělávání, oznámí tuto skutečnost bez zbytečného dokladu zákonný zástupce mateřské škole a to včetně předpokládané doby nepřítomnosti dítěte v mateřské škole. Oznámení této nepředvídané nepřítomnosti dítěte je možné i telefonicky.

 

13.3. Při předávání dítěte ke každodennímu vzdělávání v mateřské škole informuje zákonný zástupce dítěte přejímajícího pedagogického pracovníka o případných menších zdravotních obtížích dítěte, které by mohly mít vliv na omezení jeho činnosti při vzdělávání.

 

13.4. Zákonní zástupci dítěte informují mateřskou školu o každé změně zdravotní způsobilosti dítěte, o větších zdravotních potížích a dalších závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání dítěte.

 

14. Stanovení podmínek pro úhradu úplaty za předškolní vzdělávání a stravného v mateřské škole

 

14.1. Úhrada úplaty za vzdělávání

Zákonní zástupci dodržují při úhradě úplaty za předškolní vzdělávání podmínky

stanovené ve směrnici o úplatě v MŠ.

Úhrada se nevztahuje na dítě při plnění povinného předškolního vzdělávání.

 

14.2. Úhrada stravného

Zákonní zástupci dodržují při úhradě stravného podmínky stanovené ve směrnici

o úhradě stravného.

 

 

15. Základní pravidla chování zákonných zástupců dětí při vzájemném styku se zaměstnanci mateřské školy, s jinými dětmi docházejícími do mateřské školy a s ostatními zákonnými zástupci

 

Při pobytu v mateřské škole zákonní zástupci dětí

a) dodržují stanovenou organizaci provozu mateřské školy a vnitřní režim mateřské školy,

b) řídí se školním řádem mateřské školy,

c) dodržují při vzájemném styku se zaměstnanci mateřské školy, s jinými dětmi docházejícími do mateřské školy a s ostatními zákonnými zástupci dětí pravidla slušnosti a vzájemné ohleduplnosti,

d) dodržují pokyny využívaní zabezpečovacího zařízení pro vstup a odchod z budovy MŠ.

 

 

Čl. IV

 

Provoz a vnitřní řád mateřské školy

 

16. Podmínky provozu a organizace vzdělávání v mateřské škole

 

16.1. Mateřská škola je zřízena jako škola s celodenním provozem s určenou dobou pobytu od 6:30 do 16:30 hod.

 

16.2. V měsících červenci a srpnu může ředitelka mateřské školy po dohodě se zřizovatelem stanovený provoz tohoto školního řádu omezit nebo přerušit a to zejména z důvodů organizačních (čerpání řádné dovolené, apod.). Rozsah omezení nebo přerušení oznámí ředitelka mateřské školy zákonným zástupcům dětí nejméně 2 měsíce předem, společně se zveřejněním výsledku projednání se zřizovatelem.

 

16.3 Provoz mateřské školy lze ze závažných důvodů a po projednání se zřizovatelem omezit nebo přerušit i v jiném období než stanoveném v bodě 16.2.. Za závažné důvody se považují organizační či technické příčiny, které znemožňují řádné poskytování předškolního vzdělávání. Informaci o omezení nebo přerušení provozu zveřejní ředitelka mateřské školy na přístupném místě ve škole neprodleně poté, co o omezení nebo přerušení provozu rozhodne.

 

16.4. Vzdělávání v mateřské škole probíhá ve 3 ročnících, přičemž do jedné třídy mateřské školy lze zařadit děti z různých ročníků.

 

17. Vnitřní denní režim při vzdělávání dětí

Předškolní vzdělávání dětí podle stanoveného školního vzdělávacího programu probíhá v základním denním režimu.

 

6:30 – 8:00 Příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogickým pracovnicím do třídy, volně spontánní zájmové aktivity, pohybové aktivity.

8:10 – 9:00 Osobní hygiena, dopolední svačina.

9:00 – 9:30 Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry a zájmovou činnost, individuální práce s dětmi, řízené aktivity.

9:30 – 11:15 Osobní hygiena, příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, případně náhradní činnost.

11:15 – 12:15 Oběd a osobní hygiena dětí.

12:15 – 14:00 Spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku.

14:00 – 14:30 Odpolední svačina, osobní hygiena.

14:30 – 16:30 Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky

zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové

aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na

zahradě mateřské školy.

 

Začátek povinného předškolního vzdělávání je stanoven na 7:30 hodin, povinné předškolní vzdělávání končí nejdříve v 11:30 hodin.

 

18. Doba určená pro přebírání dětí zákonnými zástupci

 

18.1 Děti se přijímají v době od 6:30 do 8:00 hod. Poté se MŠ z bezpečnostních důvodů uzamyká. Po předchozí dohodě s rodiči se lze dostavit s dítětem i v jiné době (nutnost nahlásit změny ve stravování).

 

18.2. Přivádění a převlékání dětí

Rodiče převlékají děti v šatně. Věci dětí ukládají podle značek dítěte do značených poliček. Věci dětí rodiče označí tak, aby nemohlo dojít k záměně.

 

18.3. Předávání a vyzvedávání dětí

Rodiče jsou povinni děti přivádět až do třídy, osobně je předat pracovnici a informovat ji o zdravotním stavu dítěte. Rodiče za děti zodpovídají až do předání učitelce.

Rodiče neponechávají děti v šatně nikdy samotné.

a) Děti do MŠ nebudou přebírány před zahájením provozu, tj. před 6:30.

b) Děti z MŠ smí vyzvedávat pouze zákonní zástupci dětí a osoby jimi pověřené.

c) Rodiče si pro děti chodí až do třídy nebo na školní zahradu.

d) V případě, že dítě odchází po obědě, rodiče čekají v prostorách šatny.

e) Na chodbách ke třídám jsou rodiče povinni se přezouvat.

 

18.4. Čas – doba vyzvedávání dětí z MŠ

Děti, které chodí domů po obědě si vyzvedávají rodiče mezi 12:00 – 12:30.

Ostatní děti se rozcházejí mezi 14:30 hod a 16:30 hod. V případě, že si rodiče dítěte s celodenním pobytem potřebují výjimečně vyzvednout dítě před odpolední svačinou, oznámí tuto skutečnost ráno při předávání dítěte do třídy. Při odchodu dostanou děti náhradní svačinu – pokud to umožňují hygienické normy.

 

19. Délka pobytu dětí v MŠ

Délka pobytu dítěte se řídí podle individuálních potřeb rodičů. Dítě může docházet do MŠ na celý den, nebo jen na dopoledne s obědem. Děti přicházejí do MŠ do 8:00 hod. Pozdější příchody domlouvají rodiče s učitelkami předem.

 

20. Způsob omlouvání dětí

Rodiče mohou omluvit nepřítomnost dítěte:

a) Osobně ve třídě učitelce.

b) Telefonicky na čísle 483 382 157 (Havlíčkova ul.), telefonních číslech mobilních telefonů příslušných tříd a aplikace Twigsee.

 

Při plnění povinného předškolního vzdělávání je ředitelka MŠ oprávněna požadovat doložení důvodů nepřítomnosti dítěte. Zákonný zástupce je povinen doložit důvody nepřítomnosti dítěte nejpozději do 3 dnů ode dne výzvy.

 

Pedagogičtí pracovníci MŠ evidují docházku dětí k předškolnímu vzdělávání. V případě neomluvené absence nebo zvýšené omluvené absence ředitelka MŠ vyhodnotí informace z docházky, při zvýšené omluvené nepřítomnosti ověřuje její věrohodnost.

 

Neomluvenou absenci dítěte řeší ředitelka školy pohovorem, na který je zákonný zástupce pozván doporučeným dopisem. Při pokračující absenci ředitel školy zašle oznámení o pokračující nepřítomnosti dítěte orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD).

 

21. Odhlašování a přihlašování obědů

Obědy je možné odhlásit v době od 6:30 do 16:00 a to den předem, nebo do 8:00 v den absence.

Neodhlášený oběd (v případě náhlého onemocnění) si mohou rodiče vyzvednout a odnést ve vlastních nádobách v době vydávání obědů do 12:30 (platí pouze první den nepřítomnosti).

 

22. Pobyt dětí venku

Za příznivého počasí tráví děti venku nejméně dvě hodiny. Důvodem vynechání pobytu venku jsou: silný vítr, déšť, mlha, znečištěné ovzduší nebo teplota pod -10ºC, stejně tak vysoké teploty v letních měsících.

 

23. Změna režimu

Stanovený základní denní režim může být pozměněn v případě, že to vyplývá ze školního vzdělávacího (rámcového) programu a v případě výletů, exkursí, divadelních a filmových představení pro děti, besídek a jiných akcí.

Čl. V

 

Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

 

24. Péče o zdraví a bezpečnost dětí při vzdělávání

 

24.1. Mateřská škola vykonává dohled nad dítětem od doby, kdy je pedagogický pracovník převezme od jeho zákonného zástupce nebo jím pověřené osoby, až do doby, kdy je pedagogický pracovník předá jeho zákonnému zástupci nebo jím pověřené osobě. Předat dítě pověřené osobě lze jen na základě písemného pověření vystaveného zákonným zástupcem dítěte.

 

Za bezpečnost a ochranu dětí v době výchovně vzdělávací činnosti odpovídají pedagogičtí pracovníci MŠ. Pedagogičtí pracovníci nesmí vykonávat jiné činnosti, které by je odváděly od přímé výchovně vzdělávací činnosti ani administrativní práce, nesmí se vzdalovat z místa, kde svěřené děti pobývají, nenechávají bez dohledu. V případě nezbytné nutnosti vzdálit se je učitel povinen zajistit dohled nad dětmi jiným pedagogickým pracovníkem.

 

24.2. K zajištění bezpečnosti dětí při pobytu mimo území mateřské školy stanoví ředitelka mateřské školy počet pedagogických pracovníků tak, aby na jednoho pedagogického pracovníka připadlo nejvýše

a) 20 dětí z běžných tříd, nebo
b) nejvýše 16 dětí ve třídě, kde jsou zařazeny pouze děti od 2 do 3 let věku.

Třída s dětmi s přiznanými podpůrnými opatřeními se naplňuje v souladu s § 2 odst. 5 vyhlášky č. 14/2005 Sb..

Při specifických činnostech (např. plavání) pověří ředitelka mateřské školy další pedagogickou pracovnici nebo školnici dozorem nad dětmi.

 

24.3. Při vzdělávání dětí dodržují pedagogičtí pracovníci pravidla a zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které pro tuto oblast stanoví platná školská a pracovněprávní legislativa. O zvýšenou bezpečnost dbají na schodištích budovy, při nebezpečí pádu z palandy na ložnici, při hrách na dřevěných prvcích v zahradě MŠ a při hrách v přírodě. Děti jsou poučeny, že při pobytu v přírodě nesmí ochutnávat žádné plody, sbírat a sahat na ostré, špičaté a neznámé předměty, přibližovat se k neznámým zvířatům (kočka, pes, aj.).

 

24.4. Zejména vzhledem k ochraně zdraví ostatních dětí může pedagogický pracovník, pokud má při přebírání dítěte od zákonného zástupce nebo jim pověřené osoby podezření, že dítě není zdravé, požádat zákonného zástupce o doložení zdravotní způsobilosti dítěte ke vzdělávání formou předložení potvrzení od ošetřujícího lékaře.

 

Také při nástupu dítěte po jeho onemocnění si může vyžádat pedagogický pracovník od zákonného zástupce dítěte písemné potvrzení od ošetřujícího lékaře, že dítě je zdravé a může být v kolektivu ostatních dětí.

 

24.5. Zejména při dále uvedených specifických činnostech, které vyžadují zvýšený dohled na bezpečnost dětí, dodržují pedagogičtí pracovníci i ostatní zaměstnanci následující zásady, podrobněji popsané v dalších směrnicích školy, zejména směrnicí k výletům a BOZP:

a) při přesunech dětí při pobytu mimo území mateřské školy po pozemních komunikacích se pedagogický dozor řídí pravidly silničního provozu, zejména:

  • Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu na pozemních komunikacích nebo v nebezpečných a nepřehledných úsecích smějí jít chodci pouze za sebou.

 

b) pobyt dětí v přírodě

  • Využívají se pouze známá bezpečná místa, pedagogičtí pracovníci dbají, aby děti neopustily vymezené prostranství.
  • Pedagogičtí pracovníci před pobytem dětí zkontrolují prostor a odstraní všechny nebezpečné věci a překážky (sklo, hřebíky, plechovky, ostré velké kameny, apod.).

c) sportovní činnosti a pohybové aktivity

  • Před cvičením dětí a dalšími pohybovými aktivitami, které probíhají ve třídách, popřípadě v jiných vyčleněných prostorách v objektu budovy mateřské školy nebo probíhají na venkovních prostorách areálu mateřské školy, kontrolují pedagogičtí pracovníci školy, zda prostory jsou k těmto aktivitám dostatečně připraveny, odstraňují všechny překážky, které by mohly vést ke zranění dítěte a při použití tělocvičeného náčiní a nářadí kontrolují jeho funkčnost a bezpečnost.
  • Pedagogičtí pracovníci dále dbají, aby cvičení a pohybové aktivity byly přiměřené věku dětí a podle toho přizpůsobují intenzitu a obtížnost těchto aktivit indiciálním schopnostem jednotlivých dětí.

 

d) pracovní a výtvarné činnosti

  • Při aktivitách rozvíjejících zručnost a výtvarné cítění dětí, při kterých je nezbytné použít nástroje, jako jsou nůžky, nože, kladívka, apod., vykonávají děti práci s těmito nástroji za zvýšené opatrnosti a výhradně pod dohledem pedagogického pracovníka školy, nástroje jsou zvlášť upravené (nůžky nesmí mít ostré hroty, apod.).

 

24.6. V ostatních otázkách BOZP se škola řídí svojí směrnicí k BOZP, která je součástí školního řádu a metodiky vychází z Metodického pokynu MŠMT k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ze dne 22. 12. 2005, čj. 37014/2005-25.

 

25. Ochrana před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

 

25.1. Důležitým prvkem ochrany před sociálně patologickými jevy je i výchovně vzdělávací působení na děti již předškolního věku zaměřené na zdravý způsob života. V rámci školního vzdělávacího programu jsou proto děti nenásilnou formou a přiměřeně k jejich věku a schopnostem pochopit a porozumět dané problematice seznamovány s nebezpečím drogové závislosti, alkoholismu, kouření, virtuální závislosti (počítače, televize, video), patologického hráčství (gamblerství), vandalismu, kriminality a jiných forem násilného chování a jsou jim vysvětlována pozitiva zdravého životního stylu.

 

25.2. V rámci prevence před projevy diskriminace, nepřátelství a násilí provádí pedagogičtí pracovníci mateřské školy monitoring a screening vztahů mezi dětmi ve třídních kolektivech s cílem řešit případné deformující vazby mezi dětmi již v jejich počátcích a to ve spolupráci se zákonnými zástupci, případně za pomoci školských poradenských zařízeních.

 

25.3. Důležitým prvkem prevence v této oblasti je i vytvoření příznivého sociálního klimatu mezi dětmi navzájem, mezi dětmi a pedagogickými pracovníky a mezi pedagogickými pracovníky a zákonnými zástupci dětí.

 

Čl. VI

 

Zacházení s majetkem mateřské školy

 

26. Povinnosti pedagogických pracovníků při zacházení s majetkem

mateřské školy

Po dobu vzdělávání při pobytu dítěte v mateřské škole zajišťují pedagogičtí pracovníci, aby děti zacházely šetrně s učebními pomůckami, hračkami a dalšími

vzdělávacími potřebami a nepoškozovaly ostatní majetek mateřské školy.

 

27. Povinnosti zákonných zástupců při zacházení s majetkem mateřské školy při jejich pobytu v mateřské škole

 

27.1. Zákonní zástupci pobývají v mateřské škole jen po dobu nezbytně nutnou pro převlečení dítěte do oblečení určenému ke vzdělávání a předání dítěte pedagogickému pracovníkovi mateřské školy a pro převzetí dítěte a převlečení do šatů, v kterých dítě přišlo do mateřské školy a po dobu jednání s pedagogickými zaměstnanci školy týkajícího se vzdělávání dítěte, popřípadě po dobu jednání s vedoucí školní jídelny týkajícího se stravování dítěte.

 

27.2. Po dobu pobytu v prostorách mateřské školy jsou zákonní zástupci povinni chovat se tak, aby nepoškozovali majetek mateřské školy a v případě, že zjistí jeho poškození, nahlásili tuto skutečnost neprodleně pedagogickému pracovníkovi školy.

 

27.3. Při prokázaném úmyslném zničení majetku školy dítětem, je zákonný zástupce

povinen zajistit či uhradit opravu nebo nákup nového zařízení

 

27.4. Z mateřské školy je zakázáno vynášet jakékoliv předměty a hračky.

 

27.5. Školní zahrada je určena pouze pro potřeby mateřské školy a využívání herních

prvků je cizím osobám zakázáno.

 

28. Zabezpečení budovy MŠ

 

Vstup do školní budovy je omezen prostřednictvím čipového bezpečnostního systému. Rodiče dětí (či jimi pověřené osoby) obdrží čip pro vstup do budovy při nástupu dítěte do MŠ. Budova je přístupná pro rodiče (či jimi pověřené osoby) pouze v době stanovené pro příchod a odchod dětí – ráno do 8:00, poté od 12:00 do 12:30 a od 14:30 do 16:30. Mimo tuto dobu je budova mateřské školy uzamčena.

Každý z pracovníků školy, který otevírá budovu cizím příchozím, je povinen zjistit důvod jejich návštěvy a zajistit, aby se nepohybovali nekontrolovaně po budově.

 

29. Další bezpečnostní opatření

 

Ve všech budovách a prostorách školy platí přísný zákaz požívání alkoholu a dalších návykových látek, používání nepovolených elektrických spotřebičů, odkládání osobních věcí zaměstnanců na místa, která k tomu nejsou určena.

 

30. Infekční a parazitární onemocnění znemožňující pobyt v MŠ

 

Mateřská škola nejen, že zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví či pravidla náležitého dohledu, ale též podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění mezi dětmi. Dále se mateřská škola řídí ustanovením §7 odst. 3 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, který ukládá zařízením pro výchovu a vzdělávání (tj. i mateřským školám – srov. jeho ustanovení §7 odst. 1) povinnost zajistit oddělení dítěte, které vykazuje známky akutního onemocnění, od ostatních dětí.

 

Mateřská škola má právu ve smyslu § 35 odst. 1 písm. b) školského zákona ,,vyloučit dítě ze vzdělávání v případě onemocnění, přičemž při závažném a opakovaném porušování těchto ustanovení rodičem může mateřská škola ukončit předškolní vzdělávání dítěte.

 

Do mateřské školy je možné přivést dítě, pokud je zcela zdravé, to je bez známek jakéhokoliv akutního infekčního onemocnění, nebo parazitárního napadení.

 

30.1. Za akutní infekční onemocnění se považuje

  • Virová rýma (tj. průhledná rýma, která intenzivně dítěti vytéká z nosu) a to i bez zvýšené tělesné teploty
  • Bakteriální rýma (tj. zabarvená – zelená, žlutá, hnědá rýma, která vytéká dítěti z nosu a to i bez zvýšené tělesné teploty
  • Intenzivní kašel (tj. kašel, který přetrvává i při klidové činnosti dítěte) a to i bez zvýšené tělesné teploty
  • Onemocnění, které se vysévá vyrážkou na kůži – plané neštovice, 5. nemoc, 6. nemoc, syndrom ruka – noha – ústa, spála, impetigo
  • Průjem a zvracení
  • Zánět spojivek
  • Zvýšená tělesná teplota nebo horečka
  • COVID-19

 

 

30.2. Za parazitární onemocnění se považuje

  • Pedikulóza (veš dětská). Dítě může školka přijmout až tehdy, je-li zcela odvšivené, tedy bez živých vší a hnid.
  • Roup dětský
  • Svrab

 

Mateřská škola má právo dítě ihned a kdykoliv během dne odeslat do domácího léčení, pokud má podezření, že je dítě akutně nemocné, nebo má parazitární onemocnění. Mateřská škola má povinnost zajistit oddělení nemocného dítěte od kolektivu zdravých dětí.

 

Rodiče mají povinnost mateřské škole nahlásit infekční a parazitární onemocnění u svého dítěte, aby se zamezilo dalšímu šíření:

  • Plané neštovice
  • Spála
  • Impetigo
  • Průjem a zvracení
  • 5. nemoc
  • 6. nemoc
  • Syndrom ruka – noha – ústa
  • Zánět spojivek
  • Pedikulóza (veš dětská)
  • Roupy
  • Svrab

 

Na základě informace od rodičů má mateřská škola povinnost informovat ostatní rodiče, že se v mateřské škole vyskytlo infekční nebo parazitární onemocnění. Oznámení probíhá formou obecného písemného oznámení na viditelném místě, že se v MŠ vyskytuje konkrétní onemocnění.

 

30.3 Chronická onemocnění dítěte

Pokud má dítě chronické onemocnění jako je alergie a z toho vyplývající alergická rýma,

kašel a zánět spojivek, je nutné mateřské škole předložit potvrzení lékaře specialisty

(alergologa), že dítě má zmíněné chronické potíže, jinak bude dítě považováno za nemocné a

bude odesláno do domácího léčení. Za alergickou rýmu je považovaná rýma bílá, průhledná.

Zbarvená rýma je považována za infekční a dítě bude odesláno do domácího léčení. Mezi

další chronické onemocnění, které jsou nutná doložit lékařským potvrzením je:

  • Epilepsie
  • Astma bronchiale

 

30.4. Podávání léků a léčivých přípravků dětem v mateřské škole

Mateřská škola nemá povinnost dětem v mateřské škole podávat jakékoliv léky či lékové

přípravky. Pedagogický pracovník podle §2 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách

a podmínkách pro poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších

předpisů, nemůže podávat léky, protože není zdravotnickým pracovníkem, který má k tomu

oprávnění. V případě, že dítě potřebuje v neodkladné situaci, v rámci první pomoci, podat

lék, je nutné písemně požádat instituci – mateřskou školu a doložit potřebnou zprávou od

lékaře (viz formulář žádosti o podávání léků). V případě kladného vyřízení žádosti je rodič

povinen se osobně dostavit a sepsat na místě ,,Protokol o podávání léků“ (viz formulář o

podávání léků) s pedagogy, kteří souhlasí, že lék, v případě neodkladné situace, dítěti podají.

Školka je povinna, i přes souhlas s podáním léků, volat v život ohrožujících stavech

záchrannou službu.

 

 

30.5. Zlomenina

Do MŠ nebude z důvodu bezpečnosti dětí přijato dítě se zlomeninou (v důsledku zlomeniny mají děti sníženou motoriku a v návalu spontánnosti mohou tak být nebezpečné sobě i ostatním).

 

 

Čl. VII

 

 

DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

 

31.1. Distanční výuka

Distanční vzdělávání přesně definuje § 184a školského zákona. Jednoduše řečeno jde o vzdělávání na dálku, které může mít mnoho podob. Vzdělávat se budou distančně pouze děti, pro které je předškolní vzdělávání povinné.

31.2. Povinná distanční výuka

Distanční výuka není povinná, pokud bude dítě nemocné nebo se nebude moci distančního vzdělávání účastnit. V tomto případě ho rodič z distančního vzdělávání omluví. Jinak je pro všechny děti distanční výuka povinná.

31.3. Způsob distančního vzdělávání

Jak má distanční vzdělávání reálně v praxi probíhat, zákon neuvádí. Říká pouze, že „způsob poskytování vzdělávání distančním způsobem přizpůsobí škola podmínkám dítěte“. Mateřská škola připravila pro předškoláky soubor pracovních listů a aktivit, které budeme posílat elektronicky na jejich uvedené emailové adresy. Pokud nemají rodiče potřebné IT vybavení, je možné si po dohodě s třídními učitelkami materiály osobně vyzvednout ve třídách Broučků a Berušek. Po skončení distančního vzdělávání budou pracovní listy vybrány a archivovány.

 

 

Čl. VIII

 

 

Závěrečná ustanovení

 

32. Závěrečná ustanovení

 

32.1. Tento školní řád je závazný pro všechny děti, zákonné zástupce, osoby jimi pověřené a

pro všechny zaměstnance školy.

 

32.2. S obsahem školního řádu jsou zákonní zástupci seznámeni vždy při nástupu dětí do

mateřské školy na třídní schůzce a průběžně seznamováni během roku.

 

32.3. Nově přijímané zaměstnance seznámí se školním řádem zaměstnavatel při jejich

nástupu do práce.

 

32.4. Veškeré dodatky, popřípadě změny tohoto školního řádu mohou být provedeny pouze

písemnou formou a před nabytím jejich účinnosti budou s nimi seznámeni všichni

zaměstnanci mateřské školy a budou o nich informování zákonní zástupci dětí.

 

32.5. Školní řád nabývá účinnosti dnem: 1. 9. 2023

 

 

Smržovka 25. 8. 2023

Elena Hulcká, ředitelka školy

 

 

 

 

 

Mateřská škola Smržovka,
okres Jablonec nad Nisou-příspěvková organizace
Havlíčkova 826 , Smržovka   
468 51 
IČ: 706 95 377   
Tel.: +420 483 382 157
Email: 

Telefonní kontakty

Myšky        +420  725 112 472
Kuřátka        +420  727 806 231
Koťátka        +420  727 806 232 
Motýlci        +420  727 806 233
Broučci        +420  727 806 230
Berušky        +420  727 806 229